Görsel Kültür ve Sosyal Öğrenme


Wilson’lar, Piaget'in çizim davranışlarının sosyal öğrenmeyi yansıttığı yönündeki önerisine dayanan bir gelişim anlayışı formüle etmiştir. Wilsonlar çocukların, diğer çocuklar, kitle iletişim araçları ve diğer yetişkinlere yönelik temsil biçimleri de dahil olmak üzere birçok kültürel kaynaktan çizmeyi öğrendiklerini göstermiştir. Verilerine göre, bu etkiler içeriğin yanı sıra yapılarında da görülebilmektedir (Freedman, 2003 s. 75).



Resim 1. GameX 2018, https://www.gamexnow.com/gamex-2018.

Dijital Oyun Fuarı olan GameX Fuarında her yıl yaşanan izdihamlar Freedman’ın görüşünü desteklemektedir. Sanal dünyaya kendini kaptıran çocuklar, oyunlarla kendilerine yaşam alanı oluşturmuşlardır. Birbirleriyle sanal ortamda kendilerine karakter oluşturup o karakterlerle karşılıklı oynayarak sosyalleşmektedirler. Onlara sunulanlar ile dünyalarını yaratmaktadırlar. Bu onların sanat yapılarına da yansımaktadır.
Wilson’lar, Piaget'in çizim davranışlarının sosyal öğrenmeyi yansıttığı yönündeki önerisine dayanan bir gelişim anlayışı formüle etmiştir. Wilsonlar çocukların, diğer çocuklar, kitle iletişim araçları ve diğer yetişkinlere yönelik temsil biçimleri de dahil olmak üzere birçok kültürel kaynaktan çizmeyi öğrendiklerini göstermiştir. Verilerine göre, bu etkiler içeriğin yanı sıra yapılarında da görülebilmektedir (Freedman, 2003 s. 75). Örneğin bu oyun ve karakterleri seven  ya da sürekli internette bu tarz görüntüler karşısına çıktığı için aşina olan çocuklar, çizim yaptıklarında gördüklerine benzer karakterler çizmektedirler.

Oyun sevmeyen ve oynamayan biri olarak, görsel iletişim tasarımı bölümü öğrencilerinde gözlemlediğim kadarıyla oyuna ilgisi olan öğrencilerin çizim programlarında ve 3 boyutlu tasarım programlarına daha hakim oldukları söylenebilir. Ayrıca ingilizce kelimelere aşina oldukları gözlemlenebilmektedir. Bu durum, görsel kültürün ve görsel imajların sosyal öğrenme üzerinde etkisini göstermektedir.


Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar